فرزندان فرهنگیان در استخدامی آموزش‌و پرورش در اولویت قرار دارند (منبع: http://amozesh-parvaresh-94.blog.ir/ به نقل از خبرگزاری تسنیم)
وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند و در دانشگاه فرهنگیان و استخدام چند هزار نفری آموزش و پرورش نیز فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی اصغر فانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بهار اظهار داشت: سال گذشته ۱۱۰ مدرسه در کشور تنها یک دانش آموز داشتند و هم اکنون ۹۹ درصد از روستاهای کشور زیر پوشش خدمات آموزشی قرار دارند........
فانی گفت: دولت به دنبال آن است که هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نشود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۶ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور تحصیل می‌کردند، افزود: دولت در کنار پرداخت هزینه‌های آموزشی این دانش‌آموزان هزینه‌های اسکان و تغذیه این افراد را نیز پرداخت می‌کرد.
فانی عنوان کرد: رتبه بندی معلمان از ابتدای مهر ماه امسال آغاز می‌شود و اعتبار لازم نیز توسط دولت به این طرح اختصاص یافته است.
وی افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول داده است تا هر خدمات درمانی که برای فرهنگیان ارایه می شود برای بازنشستگان فرهنگی نیز اجرا شود.
فانی همچنین در مورد استخدام فرزندان فرهنگیان تأکید کرد: فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند و در دانشگاه فرهنگیان و استخدام چند هزار نفری آموزش و پرورش نیز فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک میلیون فرهنگی شاغل دارد، گفت: این گستردگی سبب شده تا حرکات و فعالیت‌های بزرگ در این حوزه به چشم نیاید.
وی ابراز امیدواری کرد: با گشایش وضعیت اقتصادی بتوان در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه گام برداشت.