سایر ضوابط:
۱- از کلیه پذیرفتهشدگان نهایی آزمون استخدامی، تعهد مبنی بر ۱۰ سال خدمت، درمحل جغرافیایی مورد تقاضا اخذ میگردد.
۲- به مدارک تحصیلی بالاتر و پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۳- دارندگان مدارک تحصیلی معادل و غیر رسمی در صورتی که حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ مورخ ۹۲/۴/۱۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده باشند، میتوانند در این آزمون شرکت نمایند.
۴- مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی درصورت پذیرفتهشدن در آزمون، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه، بایستی به تائید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۵- داوطلبان می بایستی در زمان ثبت نام، صرفاً مدارک مربوط به مقطع و رشته تحصیلی مندرج در آگهی استخدام را ارائه نمایند و به مدارک و مقاطع تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از آگهی استخدامی؛ پس از جذب به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد....
۶- عدم حضور داوطلب در هر یک از مراحل آزمون (کتبی، مصاحبه،گزینش و…) انصراف محسوب و هیچگونه حق استخدامی، برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.
۷-مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میگردد.
۸- انتخاب نهایی پذیرفتهشدگان آزمون و مصاحبه پس از طی مراحـل گـزینش، معاینـات پزشـکی و … صـورت مـیپـذیرد و اسـامی پذیرفتهشدگان پس از تائید مراجع ذیصلاح از طریق سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۹- کلیه پذیرفتهشدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارتهای تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش میتواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام نماید