تعداد پذیرش بانوان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 94  / تعداد بانوان / تعداد خانم ها


آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۲۷ شهریور ماه برگزار و ۳۷۰۳ نفر به استخدام دستگاه تعلیم و تربیت کشور در خواهند آمد.

۶۳۰ نفر خانم مورد نیاز آموزش و پرورش برای تصدی در پست‌های آموزشی است.


این آمار نشان دهنده این موضوع است که آموزش و پرورش در نظر دارد تا تعادل تعداد نیروی انسانی آقا به خانم خود را که اکنون با فاصله زیادی متعلق به خانم‌هاست تغییر و با استخدام نفرات بیشتر آقا در تصدی‌های آموزشی می‌خواهد تناسب تعداد را به حداقل برساند.

در تهران پایتخت کشور که بیشترین تعداد دانش‌آموز و فضای آموزشی کشور را به خود اختصاص داده است، در مجموع ۱۹۰ نیروی آقا و خانم جذب آموزش و پرورش خواهند شد.


اداره آموزش و پرورش شهر تهران از بین ۱۹۰ نیرویی که جذب خواهد کرد، ۱۸۴ نفر آقا و فقط ۶ نفر خانم هستند. به گفته مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیش از ۷۰ درصد نیروهایی که در مدارس تهران مشغول به فعالیتند، خانم هستند.

بر این اساس، «۵۹۴ آموزگار ابتدایی که ۴۳۷ آقا و ۱۵۷ خانم»، «۱۷۷ دبیر تربیت بدنی که ۱۱۴ آقا و ۶۳ خانم»، «۲۰۰ دبیر ریاضی که ۱۷۶ آقا و ۲۴ خانم»، «۵۵ دبیر زیست شناسی که ۵۲ آقا و ۳ خانم»، «۱۸۷ دبیر عربی که ۱۶۶ آقا و ۲۱ خانم»، «۱۱۰ دبیر فیزیک که ۹۲ آقا و ۱۸ خانم»، «۱۹۸ دبیر زبان و ادبیات فارسی که ۱۸۳ آقا و ۱۵ خانم»، «۲۴۳ دبیر دینی و قرآن که ۲۲۶ آقا و ۱۷ خانم»، «۹۸ دبیر زبان انگلیسی که ۹۱ آقا و ۷ خانم»، «۸۰ دبیر شیمی که ۷۶ آقا و ۴ خانم»، «۹۹ دبیر علوم اجتماعی که ۹۱ آقا و ۸ خانم»، «۱۳۲ مراقب سلامت که تمام ۱۳۲ نفر آقا»، «۱۶۳ مربی پرورشی که ۱۴۶ آقا و ۱۷ خانم» و «۱۱۴ آموزگار استثنایی که ۷۱ آقا و ۴۳ خانم» در رشته‌های نظری، آموزگاری و دبیری در مدارس دوره اول و دوم متوسطه استخدام خواهند شد.