انتقاد از نحوه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس بر ضرورت هرچه سریع‌تر معلمان پیش‌دبستانی از سوی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد.

قاسم احمدی‌لاشکی در نطق میان دستور امروز خود در مجلس افزود: دو روز متوالی است عده‌ای در بیرون مجلس فریادی از سر حق خواهی سر داده‌اند و به انتظار نشسته‌اند و چه تلخ و سخت، شب را به صبح رسانده‌اند، نیروهای خرید خدمات، آموزشی و پیش دبستانی‌ها؛ مقرر شد این روزها وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی معتمد و کارآمد مورد نیاز، تعداد 3704 نفر، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون به صورت پیمانی استخدام کند اما این شرایط پذیرش، دچار اشکالاتی است، اولا اعلام کسری شما بصورت رسمی حدود 770 هزار ساعت یعنی حدودا 65 هزار نفر است، شما زحمت حدود 5637 مدرسه زیر 7 نفر و 7476 مدرسه 15-8 نفره یعنی 13113 مدرسه زیر 15 نفر دانش آموز را متقبل می‌شوید آیا می توانید این کلاس‌ها و مدارس را تعطیل کنید آیا با جذب حدود 5000 نفر مشکل حل می‌شود؟

وی یادآور شد: در قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 مصوب 19/7/91 وزارت آموزش و پرورش موظف شد حداکثر ظرف مدت 2 سال کلیه نیروهای خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی خود را از طریق آزمون در اولویت استخدام قرار دهد، به عبارتی دیگر این گروه‌ها باید در یک آزمون با یکدیگر رقابت کنند تا از شانس و فرصت مطلوب‌تری برای ورود برخوردار باشند اما عملا با این روند پیش رو این فرصت از آنان سلب گردید و با عمل ضریب حتما بیست درصد قابل جبران نیست، نود درصد آنان با شرایط سنی اعلام شده از ثبت‌نام نیز محرومند.

احمدی لاشکی تاکید کرد: این آزمون به نام عده‌ای و به کام عده‌ای دیگر برگزار خواهد شد، در این آزمون استان ها به دو دسته تقسیم شدند که منافات با عدالت دارد برخی استان‌ها صد در صد نیروی بومی جذب می‌کنند و برخی ضریب 4/1 نمره مکتسبه را لحاظ می‌نمایند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیشنهاد می کنیم اگر قرار است فریاد رسای عزیزان نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی شنیده شود نخست آنکه سقف سنی برای این گروه‌ها 5 سال اضافه شود و دوم اینکه باید به طرح حق التدریسی رأی مثبت داد.


 سایت ما به آدرس  www.AP94.in  را قویاً معتبر ترین منبع نمونه آزمون استخدامی آموزش و پرورش معرفی میکنیم که به چندین روش دارای پشتیبانی قوی می باشد و از کارشناسان و تیم خبره ای بهره می برد . + اخبار


برای ورود به این سایت اینجا را کلیک کنید