تخصیص بودجه عمرانی 1340 میلیارد تومانی در تاریخ آموزش وپرورش بی سابقه است
وزیر آموزش وپرورش در جمع نمازگزاران حوزه ستادی وزارت آموزش وپرورش گفت: تخصیص بودجه عمرانی 1340 میلیارد تومانی در تاریخ آموزش وپرورش بی سابقه است.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، علی اصغر فانی در جمع نمازگزاران حوزه ستادی که در ساختمان شهید رجایی و پس از رأی اعتماد مجدد نمایندگان ملت برگزار شد، اظهار کرد: استیضاح از این جهت که یک بار دیگر کل جامعه ، مجلس شورای اسلامی و دولت به موضوع و مشکلات آموزش وپرورش حساس شوند بسیار مفید خواهد بود و باید از نمایندگان مجلس به سبب فرصتی که برای ارائه مسائل آموزش وپرورش فراهم آوردند تشکر کرد.

وی افزود: آموزش وپرورش هم به لحاظ اهمیت و تأثیر در فرهنگ سازی کل کشور و هم به لحاظ جمعیت مخاطب خود با بیش از سیزده میلیون دانش آموز در 752 منطقه آموزشی و یک میلیون فرهنگی بزرگترین نهاد دولتی در کشور است و اداره آن در مقایسه با سایر نهادهای دیگر دولتی و غیردولتی بسیارسخت خواهد بود.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که فرهنگیان کشور 25 درصد جمعیت شاغلین دولت را تشکیل می دهند، تصریح کرد تصمیم گیری در مورد هر مسئله ای از آموزش وپرورش می تواند کل جامعه را تحت تأثیر خود قرار دهد و بسیاری از اتفاقات و مشکلات در هر کدام از 105 هزار مدرسه کشور دراختیار شخص وزیر نیست.

فانی با بیان این که استیضاح امروز قطعا به نفع آموزش وپرورش کشور خواهد بود خاطرنشان کرد: من با تجربه بیش از چهل سال کار در قسمت های مختلف آموزش وپرورش به  خوبی مشکلات و نارسایی های موجود را می شناسم و تاکنون نیز گام های مؤثری در جهت رفع آن برداشته ام.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به حضور خود در معاونت آموزش متوسطه در سال 82، عنوان کرد: سهم آموزش وپرورش از بودجه دولت در آن سال 15 درصد بود  که در دولت های بعد این سهم به 9 درصد کاهش پیدا کرد که باعث ایجاد مشکلات فعلی در آموزش وپرورش شد.
وی یک سوم فضاهای آموزشی کشور را ناایمن توصیف کرد وافزود: آموزش وپرورش با تخصیص اعتبار 1340 میلیاردی در بودجه امسال و تأمین همین مقدار هزینه توسط استانداران و حمایت از خیرین در اعطای وام های بدون بهره برای بازسازی و تکمیل پروژه های نیمه تمام سعی کرده است تا این مشکل بزرگ آموزش وپرورش را هرچه سریعتر حل کند.